Hem Allmänna villkor

Allmänna villkor

Här kan du ta del av Störningsjouren24:s allmänna villkor.

1. Tjänstens omfattning

Störningsjouren24 tillhandahåller en tjänst för att hantera störningar i boendemiljöer. När en boende gör en störningsanmälan till oss, utreder vi ärendet och skickar en underrättelse till den eller de personer som påstås ha orsakat störningen. Underrättelsen innehåller en uppmaning om åtgärd för att återställa lugn och ordning i boendemiljön.

2. Anmälan och anonymitet

Alla anmälningar hanteras med respekt för anmälarens anonymitet. Information om den som anmäler delges inte till den eller de personer som underrättelsen riktas till. Vi förbehåller oss dock rätten att samla in nödvändig information för att hantera ärendet på ett korrekt sätt.

3. Vårt ansvar

Störningsjouren24 åtar sig att hantera anmälningar och skicka underrättelser i enlighet med våra rutiner. Vi kan dock inte garantera att den eller de personer som underrättelsen riktas till respekterar eller efterlever vår uppmaning om åtgärd. Vårt ansvar begränsas till att förmedla underrättelsen och den tillhörande uppmaningen.

4. Begränsningar av ansvar

Störningsjouren24 ansvarar inte för:

  • Eventuella uteblivna åtgärder eller förändringar från mottagarens sida.
  • Konsekvenser av mottagarens agerande efter att underrättelsen skickats.
  • Andra faktorer som ligger utanför vår kontroll, såsom upprepade störningar eller eskalering av konflikter.

5. Rättigheter och skyldigheter

Genom att använda våra tjänster samtycker anmälaren till att information som delges i samband med anmälan används för att hantera ärendet. Störningsjouren24 förbehåller sig rätten att avsluta hanteringen av ett ärende om nödvändig information inte tillhandahålls eller om ärendet bedöms vara utanför vårt ansvarsområde.

6. Ändringar av villkor

Störningsjouren24 förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor när som helst. Aktuella villkor finns alltid tillgängliga på vår hemsida.

7. Tillämplig lag och tvistlösning

Eventuella tvister som uppstår i samband med användningen av våra tjänster ska i första hand lösas genom förhandling. Om en överenskommelse inte kan nås ska tvisten avgöras av svensk domstol.

8. Behandling av personuppgifter

  • Störningsjouren24 sparar kundens namn, adress och andra kontaktuppgifter för planering, genomförande och uppföljning av kontakten med kunden.
  • Personuppgifterna sparas så länge de är aktuella och under den tid kunden har en pågående relation med Störningsjouren24, samt en period därefter för att kunden ska kunna dra nytta av kundfördelar.
  • Kunden har rätt att skriftligen begära information om hur deras personuppgifter behandlas.
  • Kunden kan när som helst kontakta Kundservice för att rätta eller radera felaktiga uppgifter.
  • Kunden kan när som helst meddela Kundservice skriftligen om de motsätter sig att deras personuppgifter används för marknadsföringsändamål. Uppgifterna kommer då att spärras för sådan användning. Kunden kan också begära att personuppgifter inte lämnas ut till tredje part för marknadsföring. Om kunden vill avsluta kundrelationen, uppmanas de att meddela detta till Avfallsbolaget så att kunduppgifterna kan raderas.

9. Kontakt

För frågor om dessa villkor eller våra tjänster, vänligen kontakta oss via vår hemsida eller kundtjänst: info@storningsjouren24.se.

Bolagsuppgifter

Webbplatsen aktieboksregistret.se tillhandahålls av ABC Digital AB med bolagsuppgifter:
Organisationsnummer: 559220-2112
Momsregistreringsnummer: SE559220211201.
E-postadress: info@storningsjouren24.se
Webbplats: www.storningsjouren24.se

Har du blivit störd i huset?

Klicka på knappen för att skapa ett ärende – vi hjälper dig att få lugn och ro.